La Vanguardia, 1/05/2012
Si quan vostè passi avui pel peatge de la seva autopista de referència
decideix afegir-se a la campanya #novullpagar, sàpiga que el conseller Puig no
li enviarà un mosso, però si la concessionària el denuncia haurà de pagar 100
euros de multa. El Govern entén que vostè no pagui perquè n'està fart o perquè
està fart que allà -a la resta de l'Estat- la circulació pel 80% de les
autopistes (autovies) sigui de franc, relació que aquí, a Catalunya, és justament
la inversa. Ara bé: el Govern ha d'aplicar la llei, si és requerit a fer-ho per
l'empresa perjudicada, i, ves per on, fins i tot podria ingressar algun euro...
Resumint, que, com de seguida nota qualsevol que per primera vegada fa servir
les autopistes a Catalunya, aquí no s'escapa ningú de passar per caixa, fins i
tot quan toca saltar-se la barrera perquè ja n'hi ha prou de ser cornuts i
pagar el beure -el senyor Duran dixit-.
L'única manera de trencar el cercle viciós de la pena de peatge és
forçar l'Estat a canviar la seva política d'infraestructures a Catalunya
(m'estalvio de comentar-ne els resultats obtinguts) o assumir la plena
sobirania en la gestió de les infraestructures. Però compte: fins i tot en
aquest cas podria ser que les autopistes continuessin sent de peatge.
L'alternativa seria pagar el triple d'impostos per mantenir autovies lliures,
exactament igual que paguem ara les autovies espanyoles sense peatge i, si ens
descuidem -cas del rescat dels peatges de Madrid-, les que també en tenen. En
conec un munt que hi estan disposats. En tot cas, amic conductor en trànsit cap
a Ítaca, pagui o no pagui avui, però no s'enganyi.
(Nota: 2.500 persones, segons fonts de la concessionària Abertis, es van negar a pagar el peatge en diverses punts de les autopistes catalanes durant la jornada de protesta de l'1 de maig)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada